fbpx

Az online marketinges nem kreatív?

Szerző: Zsuzsi Közzétéve:

Ne lenne egy online marketinges kreatív szakember is egyben?

A minap jött fel egy csoportban egy bejegyzés, miszerint az online marketingesek, a marketing szakértők, tanácsadók azok egyáltalán nem kreatív emberek. Miért is lennének, hiszen semmi kreativitás nincsen abban, hogy kijön egy új termék vagy szolgáltatás, és ők azonnal azt mondják, hogy kell értékesítési tölcsér, kampány, stratégia, posztok, hirdetés és értékesítés…

Na, ezen egy picit felhúztam magam, mert elég nagy a sötétség ott, ahol ezt a megállapítást tették, és valójában akkor nem is ismeri a fogalmat, nem is tudja, hogy egy online marketinges mivel foglalkozik.

Az online marketinges szakember jó esetben már találkozott online felületekkel, kezel is felületeket, tudja, hogyan kell online kampányokat indítani, tudja, hogyan kell kezelni a Facebook hirdetési oldalát és tud szöveget is írni. És akkor most csak tömören fogalmaztam.

Jelentem, én már több mint 15 éve a marketing szakmában vagyok, és elmondhatom, az első 10 évemben nem kreatív emberként kellett marketing feladatok ellátnom. Akkor ügynökségnél csináltam, amit kellett, amit megmondtak, hiszen egy ügynökségnél vannak kifejezetten kreatív szakemberek, akik az adott termékbevezetéshez vagy brand kampányhoz kitalálják a kreatív irányt. Ők erre vannak tartva, fizetve – ha csúnya akarok lenni. 

De mi most, és a csoport is, amiben ez a poszt volt, az arról szól, hogy egyéni vállalkozóknak, kis- és közepes vállalkozóknak marketing tippeket, ötleteket ad, kivitelezőket keres és ajánlj.

Namármost, a nagyvállalati marketing nem ugyanaz mint a kisvállalati és vállalkozói marketing – és itt kezdődik a félreértés. 

A nagyvállalati marketingbe nem megyek bele, hiszen az egy más világ: ott adott x millió, amit el kell költeni. Viszont kisvállalati szinten, sőt vállalkozói szinten ez nem így van, és itt jönnek az online marketingesek a képbe.

A mi feladatunk az, hogy egy szuper termékhez, szolgáltatáshoz kreatívan találjunk ki egy vásárlói folyamatot, egy értékesítési tölcsért, mely alapján nem csak egyszeri vásárlásokat érünk el, hanem akár hosszú távon is folyamatosan visszatérő vevőink lesznek mindezt szívből, őszintén!

Mi ez, ha nem kreativitás?

Hiszen hogyan máshogy lehetne minimális költségből szuperjó kampányt csinálni?

Mondhatnám, hogy a legjobb dolgok a semmiből születnek meg. Sokszor voltam már tanúja annak, hogy minimális ráfordítással szuperjó eredményeket lehetett már azzal elérni, hogy online marketingesként láttam rá külső szemmel egy adott termékre, szolgáltatásra.

Összefoglalva:

igenis, az online marketingesek kreatívak, hiszen a lehető legjobb megoldást kell hozni arra a problémára, hogy hosszú távon legyenek az ügyfeleinek megrendelései, vásárlásai.

Ha Te is szeretnél szuperjó vevőszerző folyamatot kialakítani, és ehhez egy még jobb kampányt megvalósítani, akkor várlak szeretettel 21 napos online kampány gyorsítósáv programomban.

Részleteket a lenti linken olvashatsz:

Kategóriák: online marketing