fbpx

Facebook-on hirdetni vagy nem hirdetni

Szerző: Zsuzsi Közzétéve:

Miért hirdess vagy miért ne hirdess a Facebook-on!

Ahogy jönnek az ünnepek, a Black Friday, a Télapó, a Karácsony, az év vége, egyre többen teszik fel a kérdést maguknak, hogy hirdessek-e a Facebook-on vagy sem. Ha igen, akkor milyen stratégiát kövessek, ha nem, akkor mi legyen az a megoldás, amivel elérek a követőimhez…

Bizonyára te is észre vetted, hogy az organikus elérései a posztjaidnak egyre rosszabbak, jó esetben csak 10%-hoz ér el… ennek megvan az oka… Egy vállalkozás sem ingyenes már a Facebook-on, igenis muszáj hirdetned, muszáj befektetned a vállalkozásodba is pontosan azért, hogy minél több követődhöz elérj, hogy minél több olyan emberhez elérj, akinek a problémájára, kérdésére választ ad a te megoldásod, szolgáltatásod, terméked.

De kezdjük az elején!

A Facebook – mint sokan elfelejtik – egy közösségi platform. Ez azt jelenti, hogy a Facebooknak a legfontosabb, hogy a közössége tagjait szolgálja minden egyes döntésével, minden egyes algoritmus változásával. És ezt nekünk is fontos tudni!

A közösség az online térben pontosan olyan, mintha egy baráti társaság, egy tágabb család találkozna – nekik nem adunk el, nekik nem értékesítünk!

Ez fontos észben tartanod akkor, ha hirdetés indítasz, hiszen a Facebook minden hirdetésre is így tekint, vagyis, hogy a közösség tagjainak nem fogunk értékesíteni! 

Ez azt jelenti, hogy ha neked csak az a célod, hogy értékesíts, akkor ez a Facebook algoritmusa is észre fogja venni, és pontosan ezért egyre kevesebb emberhez juttatja el mondanivalódat, sőt, még a hirdetéseid elérése is igen gyatra lesz, nagyon drágán fogsz tudni eljutni olyanokhoz, akik esetleg kattintani fognak.

Mit tudsz tenni?

Annyit tudsz, hogy figyelembe veszed, hogy nem értékesítesz a Facebook-on folyamatosan! Első körben szolgálod a közösséged, tehát olyan témákat hozol fel, olyan posztokat osztasz meg, amik segítenek abban, hogy a terméked/szolgáltatásod a megfelelő emberhez érjenek el.

Ilyen posztok:

– a termékbemutató posztok,

– a tájékoztató, informatív posztok, amikor megosztod az ingyenes csalid,

– amikor a közösséget segíted azzal, hogy részletesen leírod, hogy kinek való a terméked, milyen problémára ad megoldást a szolgáltatásod.

És ha már ezeket a posztokat megírtad, érdemes őket kiemelned, hiszen ezek olyan posztok, melyek vásárlást is generálnak.

Emeld ki őket a követőidnek, hogy minél több emberhez elérjen, majd emeld ki a követők ismerőseinek, hiszen így több tízezer ember is láthatja a posztodat.

Természetesen a napi összeg sem mindegy, amit a hirdetésre szánsz, de nem kell aggódnod, nem kell súlyos tízezreket költeni naponta, elegendő napi pár száz Forint ahhoz, hogy elindíts egy pozitív folyamatot, hogy elérd a megfelelő embereket.

Tehát összefoglalva: ahhoz, hogy elérj minél több releváns emberhez, elérd azokat, akiknek szükségük van a termékedre/szolgáltatásodra, hirdetned kell!

Tartsd szem előtt, hogy ez az összeg egy befektetés a vállalkozásodba, ez egy lehetőség, hogy vásárlókat hozz a vállalkozásodba!

De ha nem tudod, hogy hogyan kezdj neki, akkor keress bátran, segítek! Átbeszéljük a lehetőségeidet, és kitaláljuk azt a megoldást, ami a te körülményeidet figyelembe véve segít, szolgál téged.