Facebook-on hirdetni vagy nem hirdetni
Szerző: Zsuzsi Közzétéve:
Miért hirdess vagy miért ne hirdess a Facebook-on!
Ahogy jönnek az ünnepek, a Black Friday, a Télapó, a Karácsony, az év vége, egyre többen teszik fel a kérdést maguknak, hogy hirdessek-e a Facebook-on vagy sem. Ha igen, akkor milyen stratégiát kövessek, ha nem, akkor mi legyen az a megoldás, amivel elérek a követőimhez…
Bizonyára te is észre vetted, hogy az organikus elérései a posztjaidnak egyre rosszabbak, jó esetben csak 10%-hoz ér el… ennek megvan az oka… Egy vállalkozás sem ingyenes már a Facebook-on, igenis muszáj hirdetned, muszáj befektetned a vállalkozásodba is pontosan azért, hogy minél több követődhöz elérj, hogy minél több olyan emberhez elérj, akinek a problémájára, kérdésére választ ad a te megoldásod, szolgáltatásod, terméked.
De kezdjük az elején!
A Facebook – mint sokan elfelejtik – egy közösségi platform. Ez azt jelenti, hogy a Facebooknak a legfontosabb, hogy a közössége tagjait szolgálja minden egyes döntésével, minden egyes algoritmus változásával. És ezt nekünk is fontos tudni!
A közösség az online térben pontosan olyan, mintha egy baráti társaság, egy tágabb család találkozna – nekik nem adunk el, nekik nem értékesítünk!
Ez fontos észben tartanod akkor, ha hirdetés indítasz, hiszen a Facebook minden hirdetésre is így tekint, vagyis, hogy a közösség tagjainak nem fogunk értékesíteni!
Ez azt jelenti, hogy ha neked csak az a célod, hogy értékesíts, akkor ez a Facebook algoritmusa is észre fogja venni, és pontosan ezért egyre kevesebb emberhez juttatja el mondanivalódat, sőt, még a hirdetéseid elérése is igen gyatra lesz, nagyon drágán fogsz tudni eljutni olyanokhoz, akik esetleg kattintani fognak.
Mit tudsz tenni?
Annyit tudsz, hogy figyelembe veszed, hogy nem értékesítesz a Facebook-on folyamatosan! Első körben szolgálod a közösséged, tehát olyan témákat hozol fel, olyan posztokat osztasz meg, amik segítenek abban, hogy a terméked/szolgáltatásod a megfelelő emberhez érjenek el.
Ilyen posztok:
– a termékbemutató posztok,
– a tájékoztató, informatív posztok, amikor megosztod az ingyenes csalid,
– amikor a közösséget segíted azzal, hogy részletesen leírod, hogy kinek való a terméked, milyen problémára ad megoldást a szolgáltatásod.
És ha már ezeket a posztokat megírtad, érdemes őket kiemelned, hiszen ezek olyan posztok, melyek vásárlást is generálnak.
Emeld ki őket a követőidnek, hogy minél több emberhez elérjen, majd emeld ki a követők ismerőseinek, hiszen így több tízezer ember is láthatja a posztodat.
Természetesen a napi összeg sem mindegy, amit a hirdetésre szánsz, de nem kell aggódnod, nem kell súlyos tízezreket költeni naponta, elegendő napi pár száz Forint ahhoz, hogy elindíts egy pozitív folyamatot, hogy elérd a megfelelő embereket.
Tehát összefoglalva: ahhoz, hogy elérj minél több releváns emberhez, elérd azokat, akiknek szükségük van a termékedre/szolgáltatásodra, hirdetned kell!
Tartsd szem előtt, hogy ez az összeg egy befektetés a vállalkozásodba, ez egy lehetőség, hogy vásárlókat hozz a vállalkozásodba!
De ha nem tudod, hogy hogyan kezdj neki, akkor keress bátran, segítek! Átbeszéljük a lehetőségeidet, és kitaláljuk azt a megoldást, ami a te körülményeidet figyelembe véve segít, szolgál téged.
Mi köze a desszertnek az online marketinghez? Hát elég sok…...
Ne lenne egy online marketinges kreatív szakember is egyben? A...
Miért hirdess vagy miért ne hirdess a Facebook-on! Ahogy jönnek...
Szolgáltatóként sem lehetetlen a Facebook-on hirdetni. Olvasd végig, és elmondom,...