fbpx

Miért nem sikerültek eddig a kampányaid?

Szerző: Zsuzsi Közzétéve:

Mi az oka annak, hogy eddig nem volt sikeres a kampányod?

Elég sok ügyféllel találkoztam már, és elég sok online és offline kampányt csináltam már. Alapvetően offline marketinges vagyok, de idővel úgy hozta az élet, hogy átpártoltam az online marketingre, de azért ki-kikacsintgatok egy-egy feladat erejéig az offline világba.

De, hogy maradjunk a témánál. Offline marketing esetében a sikerességet nem nagyon tudjuk mérni, hacsak nem használunk QR-kódot az egyes szóróanyagainkon, és nem állunk közvetlenül a kasszában látván, hogy a reklámunk hatására mennyien vásároltak.

De mi a helyzet az online kampányokkal?

Online kampányt mindenki indított már, akinek van valamilyen terméke vagy szolgáltatása.

De mi valójában az online kampány?

Hivatalos szöveg helyett én a saját szavaimmal fogalmazom meg ezt: online kampány az, amikor egy adott termékedet, szolgáltatásodat, csomagodat minden felületeden elkezded reklámozni, forgalmat terelsz online marketing eszközökkel a weboldaladra, hogy ott vásárlás történjen.

Ez így egyszerű, de mi történik általában? Miért szokott a legtöbb kampány becsődölni, vagy legalábbis nem hozza az elvárt számokat?

Egy kampány sikeressége mindig azon múlik, hogy:

-mennyire tudod, hogy mi a célod

-mennyire ismered a terméked, 

-mennyire ismered a célcsoportod,

-mennyire tudod, hogy célcsoportod milyen problémájára ad a terméked választ.

És szerintem itt meg is kell állni, ugyanis legtöbbször azt látom, hogy egy kampány alatt kb. minden terméket és minden szolgáltatást akarunk értékesíteni hirdetéssel és egy-két bejegyzéssel.

A gond ott kezdődik, hogy nincsen végiggondolva, hogy milyen céllal indítanánk kampányt, és utána az a cél milyen stratégia mentén valósul meg.

Igen, akármilyen csúnya is ma már ez a szó: stratégiát kell létrehozni, kialakítani, ami mentén lehet a kampányt indítani.

De ezt megelőzően kell a cél. A cél lehet annyi csak, hogy megírod, mit szeretnél elérni, vagy hány db terméket akarsz eladni, vagy hosszú távon hány vásárlót szeretnél később bevonzani. A célhoz társítod azt, hogy milyen stratégia mentén mész tovább: a meglevő e-mail adatbázisod használod fel a gyors értékesítésre, vagy abszolút hideg embereket szeretnél bevonzani a közösségi oldalak segítségével, majd azokból csinálsz vásárlót több levél és remarketing hirdetés segítségével.

A legtöbb kampány itt vérzik el: nincsen meg a cél, vagy ha megvan, akkor nincsen hozzá stratégia, csak annyi, hogy hát indítok egy hirdetést, és várom a csodát.

Egy értékesítési FB hirdetéssel nem lehet csodákat elérni. A Facebook nem úgy működik mint egy szórólap: adnod kell ahhoz, hogy kaphass is – és ezt nem én mondom, hanem a nagy Facebook hirdetők. Ahhoz, hogy célt érj el, muszáj adnod a közösségnek, a Te közösségednek, és majd ezután fog megtérülni minden.

Tehát a kampányok itt siklanak el: hirdetnek cél és stratégia nélkül, és nem használják ki a saját felületeik adta lehetőséget az emberek. Nem kell milliókat költeni hirdetésre, de az kb. muszáj, hogy a saját felületeinket maximálisan használjuk ki!

Hogyan?

-Cseréljünk borítóképet, amin ott van a kampányunk lényege.

-Posztoljunk napi rendszerességgel a vállalkozói oldalunkra, majd azt osszuk meg a saját profilunkon.

-Készítsünk segítő anyagot, segédletet, videót, indítsunk webinart, és adjuk ezt a közösségünknek, a célcsoportunknak, majd gyűjtsünk e-mail címeket (természetesen GDPR-nak megfelelően).

-Ha van e-mail adatbázisunk, küldjünk nekik 2-3 levélből álló sorozatot, és a végén értékesítsünk.

-Weboldalunkon készítsünk egy külön landing oldalt, amire terelünk a forgalmat, a hirdetéseket.

Ennyi!

És ez nem lehetetlen, csak muszáj a saját terméked, szolgáltatásod kívülről látni!

Ha szeretnél kozultációt, akkor írj nekem, egyeztessünk!