fbpx

Szükséged van arculatra, hogy legyen weboldalad?

Szerző: Zsuzsi Közzétéve:

A Wikipédia szerint az arculat

“Az arculat egy cég, vagy közösség azonosítására szolgáló külső jegyek (formák, színek, képek, hangok stb.) összetett rendszere.

Egységes és tudatos megjelenés, amely összetéveszthetetlen és sajátságos jegyeket hordoz az adott szervezeten belül és annak kifelé irányuló kommunikációjában. Segít a beazonosításban és az egységes szervezeti megjelenésben, amely az ügyfeleknél az első benyomást jelenti. Legyen szó egy kis- és középvállalati szegmensbe tartozó cég megjelenéséről, vagy egy óriásvállalatéról, az arculatnak professzionálisnak, egyedinek és könnyen felismerhetőnek kell lennie. Az egyedi arculat, az egységes megjelenés minden szervezetnek és cégnek segít abban, hogy környezete pontosan beazonosíthassa, és véleményüket a saját céljai szerint formálja. Az egységes, átgondolt arculat kiegészíti a személyes megjelenést és önmagában képviseli a szervezetet. Egy jól kialakított arculat képes eladni, egy rossz pedig veszteséget termelni.” (https://hu.wikipedia.org/wiki/Arculat)

Tehát az arculat mindaz az én olvasatomban az online marketingben, hogy ha valaki találkozik bármelyik komunikációs felületeddel (legyen az Facebook vagy Insta vagy bármilyen blog oldal), akkor rád jellemző színvilág és betűtípus, megjelenés köszön vissza.

Induló vállalkozóként tényleg kell neked arculat?

Többször érkeztek hozzám konzultációra úgy induló női vállalkozók, hogy azt hallották, muszáj arculatot terveztetniük, ha most indulnak az online térben el vállalkozásukkal.

Én azt tapasztalom, hogy kell egy irány, egy színvilág, ami az adott vállalkozást jellemzi, ami egyenlő szinte a vállalkozás létrehozójával, veled!

Ezt azért tartom fontosnak, mert csak akkor tud ún. önazonos lenni a vállalkozásod, ha te magad is szereted a megjelenésed, a külsődet.

A vállalkozásod kvázi a te ruhád, a te megjelenésed, amivel azonosítanak téged, és ha teljesen más az irány, amilyen vagy te, és amilyen “arculatot” mutatsz az online világban, akkor – tapasztalatom szerint – előbb-utóbb nem fogod magad jól érezni benne.

De akkor kell az arculat, vagy sem?

Nem feltétlenül szükséges!

Én azt javaslom, hogy első lépésént nézd meg, hogy milyen színek állnak neked jól, milyen színeket szeretsz. Ha teheted, menj el színtanácsadóhoz, stílustanácsadóhoz, aki segít megtalálni a te színeid.

Majd ha ez megvan, akkor bátran használd a canva.com-ot, ahol szuperjó sablonok vannak, ha szeretnél egy logót is magadnak készíteni. (És most nem akarom elvenni a kenyerét a grafikusoknak, de a kezdet kezdetén nem kell csúcsszuper, nagyon trendi logó, elegendő, ha te meg tudod magadnak rajzolni, össze tudod magadnak rakni.)

Ezt követően válogasd ki azt a 2-3 alap színt, amit szeretnél minden felületen használni, ami visszaköszön a Facebook-borítódon, ami az Instán is ott van, és ami a weboldaladat is jellemezni fogja.

És akkor megérkeztünk a lényeghez is: nem hiszem, hogy kell kész és kiforrott, sok tízezer Forintért elkészített arculati kézikönyv egy induló vállalkozásnak.

Hogy miért?

Mert mint minden, ami most indul, változni fog, és ha egy kötött dolog mentén akarsz már a mindennapjaidban dolgozni, akkor az nem hagyja, hogy kreatívan szárnyalj. Tehát, ha van egy kötött arculati kézikönyved, akkor egyrészről nyomhatja a vállad az a tudat, hogy kifizetted, nagyon sokba került, másrészről az is, hogy ha már ennyire sokba került, akkor muszáj, hogy használjam, és hogy mindenki ezzel azonosítson.

Én azt javaslom, hogy kellenek alap színek, amik tetszenek, és kb. ennyi elegendő is.

Egy jó weboldal készítő rá fog érezni, hogy mi a te stílusod, és a weboldal úgy is fog kinézni.

Viszont van valami, amit előszeretettel szeretnek elfelejteni a weboldal készítők! Hogy mi az? Kattints ide, megtudod!

Összefoglalva:

  1. keress fel egy színtanácsadót, hogy megtaláld a színeid
  2. inspirálódj, írd be a Google-ba, hogy website design inspiration
  3. válogass ki 2-3 színt, ami tetszik és ami jellemez téged és a területet, amivel foglalkozol
  4. keress egy weboldal készítőt, aki sokféle területről készített már weboldalt (nézd meg a referenciáim, és ha szimpatikus vagyok, akkor írj nekem)
Kategóriák: online marketing