fbpx

Hogyan hirdess a Facebook-on?

Szerző: Zsuzsi Közzétéve:

Szolgáltatóként sem lehetetlen a Facebook-on hirdetni. Olvasd végig, és elmondom, én mit tapasztaltam.

Munkám során nagyon sok szolgáltatóval, természetgyógyász segitővel és spirituális szakértővel dolgozom együtt, és ők mindannyian arról számolnak be, hogy nem egyszerű hirdetniük, sőt, akárhány hirdetést inditanak el, nem nagyon jönnek az eredmények.

Vajon mi lehet az oka?

És egyáltalán mit lehet tenni, hogyan kellene hirdetni ahhoz, hogy a hirdetések célba érjenek, és sikereket hozzanak?

Megosztom most itt, hogy mit tanultam, és a valóságban mit tapasztaltam erről.

1.Facebook, mint közösség

A legfontosabb szabály, amit elfelejt mindenki, hogy a Facebook egy közösség, és mint közösség, nem engedi, hogy a tagjainak direktben értékesitsünk… Csak gondolj bele, te sem értékesitesz a családodnak vagy a barátaidnak!

Ez tágabb értelemben azt jelenti, hogy a Facebook az olyan jellegű hirdetéseket, melyekben direkt értékesiteni akarsz, azokat sokkal drágábban fogja futtatni. Tehát, ha elinditasz egy ilyen hirdetést, akkor nagyon drágán jönnek a kattintási árak, és nagyon kevés emberhez fog elérni. Összességében azt fogod érezni, hogy ablakon kidobott pénz az egész hirdetésre szánt összeg.

2.Közösségnek adunk és adunk – csali és értékesitési folyamat

Biztosan te is tapasztaltad, hogy mintha a Facebook olvasna a gondolataidban, mintha hallaná, hogy miről beszélgettek, és azonnal olyan hirdetések jelennek meg, melyek az adott témáról szólnak, és ráadásul INGYENESEK!

És a titok ez! A Facebook, ha látja, hogy te adsz a közösségedért, akkor mindenképpen előrébb sorolja a hirdetéseidet, de azt is akkor, ha nem direktben értékesitesz, hanem az ingyenes dolgaidat, támogató füzeteidet, e-book-odat osztod meg, és költesz rá folyamatosan.

Tehát mit kell csinálnod? 

Gondold végig, hogy a te területeden mit lehet INGYENESEN adni a követőidnek és azoknak, akik még nem a követőid, de lehetnek azok.

Ha megvan ez a bizonyos ingyenes csali vagy nevezzük is bárminek, akkor fontos, hogy gondold végig, hogy milyen folyamatban, milyen stratégia mentén szeretnél elérni sok-sok emberhez, és azokon belül azoknak, akik a célcsoportod.

FONTOS: gondold végig, hogy mid van, miből tudnál esetleg egy csalit csinálni, és hogyan tudnál egy értékesitési folyamatot csinálni. Ez azt jelenti, hogy a csali termék után kell egy beugró termék, amit értékesitesz, de ehhez ki kell találnod egy kisebb értékű terméket is, hiszen lesznek olyanok, akik nem fogják még első nekifutásra megvásárolni a beugró terméked, viszont bennük van a bizalom irántad, és azt az alacsony értékű terméket megvennék tőled.

3.Adatbázis 

Ha letöltöttél már te is ilyen ingyenes könyvet, füzetet, bármit, láthtattad, hogy meg kellett adnod az e-mail cimed azért, hogy meg is kapd azt. Az ingyenes csalik lényege, hogy adatbázist épitenek, hiszen ha te potenciális célcsoport vagy, akkor érdekelni fog a csali, amit igy le is fogsz tölteni. Ha már letöltötted, akkor utána érkezni fognak neked olyan levelek – persze, csak ha a GDPR-nak megfelelően iratkoztatnak fel, és utána önkéntesen adod meg az e-mail cimed hirlevelekre – amelyek azzal kapcsolatosak, hogy értékesitsék neked azt a terméket, mely a beugró termék lenne.

4.Tematikus posztok

Ami fontos, hogy nem csak a hirdetésekben kell az ingyenes dolgaidat csúnyán mondva promóciózni. Fontos, hogy tudatosan alakits ki egy olyan posztolási tematikát, amiben szinte minden héten van egy-két segitő poszt. Ezek a segitő posztok értékesitő posztok is egyben, ami azt jelenti, hogy bemutatod az ingyenes dolgodat, leirod, hogy ez kinek jó, bemutatod azt, és még sorolhatnám. Ha ezeket már megirtad, akkor könnyű dolgod van, mert csak kiemeled őket az Ads manager oldalán (lánykori nevén: Hirdetéskezelő) egy hétre az oldalad követőidnek, majd ezt követi az oldalad követőinek ismerőseinek.

4.Hirdetéskezelő

Ha van egy vállalkozói oldalad, és ott posztolsz, bemutatod a termékeidet, a szolgáltatásaidat, akkor a Facebook mindent megtesz azért, hogy te gyorsan kiemeld a posztod, mert mondja azt, hogy x főnyi embert érsz el vagy mert, hogy ez és ez a poszt nagyon jól teljesit, és még sorolhatnám a trükköket… De te ne ugorj be ennek! Mindig a hirdetéskezelőben emeld ki a posztod, mert ott tudsz olyan kritériumokat beállitani, ami a célcsoportodhoz közelebb hoz téged, úgy mint: mi iránt érdeklődnek, milyen mobilról jelentkeznek be, hol vásárolnak, milyen oldalakat követnek, stb.

5.Stratégia és vásárlói tölcsér

Ahogy fentebb emlitettem, legyen egy vásárlói tölcséred. Ha még nincsen, akkor nem olyan bonyolult kitalálni. Annyit kell csak végignézned, hogy mid van, milyen szolgáltatásaid vannak, és melyek épülnek egymásra. Sőt, tovább megyek, biztos vagyok abban, hogy segitőként, szolgáltatóként neked is vannak már olyan anyagaid, amiket már korábban ingyenesen megosztottál akár csoportban, akár saját oldaladon. Csak gondold végig, volt-e kihivásod, és ha volt, akkor abból készits egy kis könyvet, vagy bármit, melyet meg tudsz osztani, és tudsz igy e-mail cimeket gyűjteni, melyekből később vásárlókat tudsz konvertálni…

Ha nem megy egyedül, akkor pedig irj nekem, segitek ránézni a termékeidre, szolgáltatásaidra, hogy neked is sikereket hozzanak hirdetéseid.